ULTRASONOGRAFİ (USG) ALTINDA ENJEKSİYON UYGULAMALARI

Ultrasonografi ile Diz Arkasından Baker Kisti Sıvı Aspirasyonu (Video İçin Tıklayın)

Kas iskelet sistemi hastalıklarının tedavisinde enjeksiyon uygulamaları uzun yıllardır kullanılmaktadır. Özellikle eklemlerden sıvı alınması, eklem ve yumuşak dokulara tedavi edici ilaçların (kortizon, kıkırdak koruyucu ilaçlar, botox vb) verilmesi için enjeksiyon yöntemlerine başvurulmaktadır. Enjeksiyonlar doğru ilaçla, doğru hastaya ve doğru yere yapıldığında son derece etkin tedavi sağlayabilmektedir. Bununla beraber tedavinin başarısı açısından en önemli sorun enjeksiyonun doğru yere yapılabilmesi sorunudur. Araştırmalar omuz, kalça gibi derin eklemler yapılan enjeksiyonların ultrason kullanılmadan standart yöntemle yapıldığında yarıdan fazlasının doğru yere yapılamadığını göstermektedir. Bu da enjeksiyon uygulamalarının neden bazılarının son derece başarılı olurken bazılarının etkisiz olmasını açıklamaktadır.

Son yıllarda kas iskelet sistemi USG cihazlarının gelişmesine paralel olarak bu konuda yapılan araştırmalar sonuçlarını vermiş ve USG kas hastalıklarının gerek tanı, gerek tedavi maksatlı yapılan enjeksiyonlarında yoğun bir şeklide kullanılmaya başlanmıştır. Klinik araştırmalar USG kullanıldığında enjeksiyon uygulamalarının başarısının % 50’lerden %90’lara kadar çıktığını göstermektedir.

SİNERJİ-SONOMED işbirliği ile Doç. Dr. Cengiz Bahadır tarafından Temmuz 2010 tarihi itibarı ile USG altında kas,eklem ve yumuşak doku enjeksiyon uygulamalarına başlanmıştır. Bu yöntemle hastalarımızda uyguladığımız enjeksiyon tedavilerinin başarı oranları maksimuma çıkarılmıştır. Bu sayede kalça gibi derin eklemlerde dahi yapılan uygulamalarla kalça kireçlenmelerinde, omuz rahatsızlıklarında ve diğer yumuşak doku problemlerinde yüz güldürücü sonuçlar alabilmekte ve kalçada protez uygulamaları geciktirilebilmektedir.