Diz kireçlenmelerinde ve tendon problemlerinde en doğal tedavi PRP
(Trombositten Zengin Plazma)

PRP tedavisi nedir ?

PRP özellikle son 5 yıldır giderek artan bir şekilde çeşitli hastalıkların tedavisinde kullanılmaya başlanmış yeni ve doğal bir tedavidir. Başlangıçta daha çok kozmetik ve anti-aging amaçlı kullanılmış olsada son dönemlerde özellikle kas iskelet sistemi hastalıklarında da kullanılmaya başlamıştır. PRP İngilizce “Platelet Rich Plasma” ifadesinin baş harflerinden türetilmiş olup, trombositten zengin plasma anlamına gelmektedir. Bu yöntemde ilaç hastanın kendi kanından hazırlanmaktadır.

PRP nasıl elde edilir ?

Hastadan yapılacak uygulamaya göre yaklaşık10-20 cc kadar kan alınır. Bu kan özel olarak bu iş için hazırlanmış sistemlere konarak belli işlemlere tabi tutulur. Hastanın kan hücreleri dibe çöktürülüp üst kısımda trombositten zengin bir plasma sıvısı elde edilir.

PRP vücutta nasıl etki eder?

Trombosit temelde kanın pıhtılaşmayı sağlayan elemanı olup içeriğinde büyüme faktörü ve bazı doğal koruyucu maddeler içerir. Trombositten zenginleştirilmiş plasma sıvısı doğal bir ilaç gibi etki gösterir. Yaralanmanın ve zedelenmenin olduğu tendon kıkırdak gibi yapıların iyileşmesini hızlandırır.

PRP nasıl uygulanır?

Tedavi edilecek bölgeye göre 1-3 ml kadar, bir kez yada belli aralıklarla 2-3 kez enjeksiyon yöntemi ile uygulanır.

PRP HANGİ HASTALIKLARDA KULLANILIR?

Diz kireçlenmeleri (Gonartroz): Genelde birer ay aralarla 3 kez uygulanır.

Kronik tendinitler (tenisçi dirseği, golfçü dirseği): Genelde bir kez uygulanır.

Tendon yaralanmaları (aşil tendiniti, adduktor tendinit, sporcu yaralanmaları): Duruma göre 1-3 kez uygulanır.

Omuz tendon yırtıkları: Duruma göre 1-3 kez uygulanır.

PRP uygulamasının yan etkisi var mıdır?

PRP yönteminin yan etkisi yoktur. Yalnızca yapıldığı bölgede geçici bir ağrı ve şişme yapabilir. Bu etki 1-2 gün içinde kendiliğinden geçer ve herhangi bir zararı yoktur.

PRP Tedavi Videosu İzlemek İçin Tıklayın