NÖROLOJİK HASTALIKLAR REHABİLİTASYONU

Nörolojik hastalıklar beyin, omurilik ve sinirlerde çeşitli nedenlerle oluşan ve ciddi sakatlıklar bırakabilen çok çeşitli hastalıkları kapsar. Rehabilitasyon gerektiren bu hastalıklar içinde beyin damarlarında oluşan kanama veya tıkanma sonucunda gelişen inme(hemipleji), travmatik beyin ve omurilik zedelenmeleri sonucunda oluşan felçler ve lokal sinir zedelenmeleri sonucu meydana gelen yüz felci,düşük ayak gibi kismi felçler sık görülürler.

Bu gibi nörolojik hastalıklarda tedavi programımızın amacı eğitim, egzersiz ve fizik tedavi yöntemleri ile fonksiyonları iyileştirerek hastanın bağımsız yaşama bir an önce geri döndürülmesidir.
Ayrıca inmeli hastalar ve diğer hastalar için kişinin gereksinimlerine göre ev programları düzenlenmekte ve konuşma terapisi gibi daha spesifik özel eğitimlerde verilmektedir.

ORTOPEDİK REHABİLİTASYON

Ortopedik hastalıklar eklemler ve çevrelerindeki yumuşak dokuların çeşitli nedenlerle zorlanma ve zedelenmesi sonucu oluşur. En sık görülenler diz, kalça, omuz, ayak bileği ve el bileği zorlanmaları, kırık ve çıkıklardır . Bu gibi rahatsızlıklar gerek alçı sonrası gerekse ortopedik girişim sonrası mutlaka rehabilitasyon gerektirirler.

Programımızın amacı ortopedik hastalıklarda ve ameliyat öncesi ve sonrasında uygulanan eğitim, fizik tedavi, egzersizler ve gerektiğinde yardımcı cihazlarla sakatlıkları engellemek, fonksiyonları iyileştirmek ve aktif yaşama dönüşü sağlamaktır.

SPOR YARALANMALARI TEDAVİSİ VE REHABİLİTASYONU

Günümüzde sporun bir endüstri haline gelmesi bu alanda yapılan yatırımların artması, sporcu sağlığına verilen önemi de artırmıştır. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezimizde başlatılan programımızın amacı sporcuyu yaralanma sonrası en kısa sürede spora döndürmektir. Bu amaca yönelik spora ve sporcuya özel uygun tedavi ve rehabilitasyon programları hazırlanarak iyileşme sağlanmakta ve gelecekte olabilecek sakatlanmaları önlemeye yönelik koruyucu rehabilitasyon eğitimi verilmektedir. Çeşitli fizik tedavi yöntemleri, elle ve monitörize egzersiz cihazlarıyla uygulanan egzersizler, ameliyat öncesi ve sonrası uygun protokollerle deneyimli ekip tarafından uygulanmaktadır.

TENDON VE SİNİR KESİLERİ ,PLASTİK CERRAHİ GİRİŞİMLER SONRASI REHABİLİTASYON

Rehabilitasyonunun amacı yaralanmıs , ameliyat edilmis yada hastalıklı ellerin veya üst ekstremiteleri tekrar eski haline getirmek yada kalan fonksiyonel kapasitelerini en yüksek düzeye ulaştırmaktır. El ve üst ekstremite yaralanmaları , kırıklar , tendon yaralanmaları , tüm dokuları içeren ezilme yaralanmaları , amputasyonlar veya tüm bunların kombinasyonu seklinde olabilir. Hastalar ortopedik veya plastik müdahalenin hemen ardından rehabilitasyon programına alınmalıdırlar.
Bu gibi durumlarda uzman fizyoterapist ekibimizle erken rehabilitasyon programları başlanarak mümkün olan en yüksek fonksiyonel kapasiteye geri dönüş için tüm çalkışmaları yapmaktayız.

ÇOCUK HASTA REHABİLTASYONU

Rehabilitasyon konusuna giren çocuk hastalıkları oldukça fazla sayıdadır. Polikliniğimizde 3 yaş üzeri mental problemi olmayan motor geriliği olan çocuk hastalar, doğumsal sinir zedelenmeleri,edinsel felçler ve kas hastalıklarına yönelik rehabilitasyon programları uygulanmaktadır. Erken rehabilitasyon ve aile katılımının çok önemli olduğu bu hasta grubunda aileye yönelik özel eğitimde verilmektedir.