Sabiha Gökçen Oto Kiralama Sabiha Gökçen Rent A Car | Kadıköy Oto Kiralama | Oto Kiralama İstanbul | Atatürk Havaalanı Oto Kiralama| Bostancı Oto Kiralama | Rent A Car İstanbul | Sabiha Gökçen

Kinesiotaping (kinezyoteyping) nedir ?

Kinezyotaping vücut hareketlerini kısıtlamadan kas ve eklemlerin destekleyerek vücudun doğal iyileşmesini hızlandıran özel bir tür bantlama tekniğidir. 1970 lerin ortalarında Dr.Kenzo tarafından bulunmuş bir yöntem olup bu özel bantlama tekniğinde kullanılan elastik yapışkan bandda Dr Kenzo tarafından geliştirilmiştir. O tarihlerden bu güne kadar Kinesiotaping yaklaşık 30 yıldır giderek artan bir şekilde sporcularda, ağrı tedavisinde ve fizik tedavide başarı ile kullanılmaktadır.

Bantlama bir tedavi yöntemi olarak, yıllardır fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarında tercih edilmiştir. Özellikle sporcu sağlığı ve koruyucu yaklaşımlar alanında bilinen bu tedavi şekli pek çok farklı malzeme ile uygulanır hale gelmiştir. Kinesiotaping bantlama yöntemlerinden biri olmakla beraber, bu yöntemde benzerlerinden farklı olarak esnek ve uzun süre cilt üzerinde kalabilen akrilik materyalden özel bantlar kullanılmakta ve bu bantlar özel tekniklerle, farklı amaçlar doğrultusunda uygulanmaktadırlar.

Kinesiotaping yönteminde kullanılan bantların özellikleri nelerdir?

Bu bant, oldukça ince ve hassas dokunmuş pamuklu bir malzemeden imal edilmiştir. Yapışkan yüzeyde bulunan özel hava kanalları sayesinde çok hızlı şekilde kuruduğundan, ıslanma ve terleme durumunda dahi cilt üzerinde kalabilmektedir. Bant akrilik özelliğinden dolayı cilt üzerine yapıştırılmış halde iken duş almak yâda uygulama bölgesini yıkayabilmek mümkündür. Kinesiotape uygulamanın yapıldığı cildin yapısı ve ortam koşullarına bağlı olmak üzere uygulama bölgesinde  çıkmaksızın 4 ila 7 gün (ortalama 5 gün) kalabilmektedir. Bandın en önemli özelliklerinden biri de cildin esneme kapasitesine uyumlu oluşudur, bu özellik sayesinde, bant hareket halinde iken ciltte oluşan gerilme ve gevşemelere uyum sağlayabilmektedir. Bu iş için geliştirilen bantların yapısı ciltte alerji yaratabilecek lateks veya benzeri herhangi bir etken madde içermediği gibi gerekli hallerde birbiri üzerine katmanlar oluşturacak şekilde de uygulanabilmektedir.

Bu bantlama yönteminin etkileri nasıl oluşur?

İnsan vücudu hareket etmek üzere tasarlanmıştır ve bu hareketin temel unsurları sinir sistemi ile kas-iskelet sistemidir. Kaslar, iskelet dokusuna yapışmış halde bulunur ve normal koşullarda kasılıp gevşeme yolu ile hareketi doğururlar. Eğer bir kas  çok uzun süre çalışmak durumunda kalır yada kapasitesinin üzerinde yüklenirse kas dokusunda küçük yada büyük boyutlarda yaralanmalar oluşur. Oluşan bu yaralanmaların neticesinde oluşan yangılı durum cilt ile kas dokusu arasındaki bölgede baskıya neden olur ve bu basınç lenfatik akıma engel oluşturur. Dokularda oluşan bu yangı deri altında yer alan ve ağrı duyusunu yaratan sinir uçlarını uyararak kişide "ağrı ve rahatsızlık hissi" uyandırır. Bu tip ağrılar kas ağrısı yada miyalji olarak adlandırılmaktadır. Kinesiotape  teorik olarak, cildi yukarı kaldırıp deri ile kasların arasındaki boşluğu arttırmakta ve bölgede yaralanma yada hastalık sonucu oluşan baskıyı hafifletmektedir. Yaralanma bölgesindeki baskının azalması bölgede ki kan dolaşımın artışı ile sonuçlanmaktadır. Azalan gerginlik ve hassasiyet neticesinde deri altında var olan ağrı alıcılarının uyarılmasını önlenmiş olur ve ağrısız hareket imkânı sağlanmış olur. Kinesiotaping Tekniğinin temel amacı ağrısız harekete  destek olmak ve bu yolla iyileşmeyi hızlandırmaktır.

Kinezyotaping’in Temel etkileri

· Nöromusküler sistemin restore edilmesi

· Ağrının azaltması

· Performansın artırılması

· Yaralanmadan korunmak

· Kan ve lenf dolaşımını artırıp iyileşmeyi hızlandırmak.

Kinesiotaping ile  ağrılı eklemlerin fonksiyonel bir destekle hareket  etmelerini sağlayabilir, yorgun yada zayıf kasların çalışmasına destek olunabilir. Kinesiotaping yöntemi kasların çevresine yada üzerine gerektiği şekilde yapıştırıldığında kasların çalışmasına yardımcı olabileceği gibi kasların aşırı çalışmasını önleyebilmektedir. Kinesiotaping yöntemini lenf akımına destek olacak tekniklerle uygularsanız 24 saat boyunca sürecek bir lenfatik akım desteği sağlamış olursunuz. Kinesiotaping uygulamalarında yer alan düzeltme teknikleri ile vücuttaki dokuları destekleyebilir böylece kişinin daha erken dönemde ağrısız şekilde hareket edebilmesini sağlarken doku iyileşmesini hızlandıracak etkiler oluşturabilirsiniz. Kinesiotaping  soğuk tedavisi, elektroterapi gibi diğer fizik tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri ile eş zamanlı olarak kullanılabilir. Kinesiotaping uygulamaları temel olarak sinir sistemi, kas iskelet sistemi  ve dolaşım sistemi üzerine etki etmektedir, özellikle kas dokusunun vücut fonksiyonları ve metabolizması üzerindeki önemi göz önüne alındığında uygulamanın iyileşmeye ve ağrısız harekete olan katkısı iyileşmenin hızlandırılmasında oldukça önemli bir unsur olarak ön plana çıkacaktır.

Kinesiotaping hangi problemlerde kullanılabilir?

Kinesiotape son derece esnek ve etkin kullanım şekli ile baştan ayağa pek çok problemin tedavisinde tek başına yada yardımcı bir tedavi seçeneği olarak kullanılabilmektedir

·  Spor yaralanmaları sonrasında yada yaralanma öncesi önleyici uygulamalar Farklı sebeplerden kaynaklanan bel-sırt-boyun ağrıları,

·  Kireçlenme, romatizmal hastalıklar veya bir yaralanma sonucu gelişen kalça, diz, ayak-ayak bileği ağrıları, omuz tendon problemleri, tenisçi dirseği, karpal tünel sendromu, el-el bileği ve parmakları ilgilendiren ağrılı problemler, diz kpağı problemleri, aşil tendon problemleri, ayak bileği burkulmaları vb durumlarda

·  Postür ve duruş bozukluklarında

·  Nörolojik hastalıklarda görülen kas kuvvet yetersizlikleri ile hareket algısı ile ilgili bozukluklarda

·  Cerrahi sonrası görülen ödem/şişlik durumlarında (lenfödem vb).

Kinesiotaping’i kimler uygulayabilir?

Kinesiotaping yönteminde bantların, hangi bölgeye, hangi tekniklerle, hangi yönde ve hangi amaçlarla uygulanacağı doğru sonuca ulaşmak açısından oldukça önemlidir. Tekniğin başarı ile uygulanması kaslar, eklemler, bağlar ve dolaşım sisteminin anatomisini bilmekten ve duruma uygun doğru teknikleri uygulamaktan geçmektedir bu nedenle Kinesiotape uygulaması bu konuda düzenlenen kursları almış doktorlar yada fizyoterapistler tarafından yapılmaktadır.

Kliniğimizdeki Uygulamalarımız

• Sporcu yaralanmaları,
    • Omuz tendon problemleri
    • Boyun ağrıları