EMG Teklif EMG Single Fiber EMG EMG merkezi

aDuysal sinir iletimleri

aIgne EMG si

aRepetetif sinir uyarimi

aTek lif EMG ( Single Fiber EMG)

aSEP

aParavertebral igne EMG si

aAnal sfinkter EMG si

aUyandirilmis potansiyeller: SEP

aF dalgasi, H refleksi

EMG Çekim Videomuzu İzlemek için Tıklayına
EMG Çekimi Nedir ?
EMG, elektromiyografi teriminin kısaltılmş adıdır. Günlük kullanımında EMG incelemesi denildiğinde kas incelemesi anlamının yanı sıra sinir incelemeleri ve kas incelemelerini içeren testler bütünü anlamına gelmektedir. Elektronöromyografi olarakda adlandırılır (ENMG).

Sinir iletimleri incelemesi çok düşük voltajlı elektriksel uyarımlarla yapılıp temelde sinir üzerinde elektrik yayılım hızını ölçme işlemidir.Böylece hareket ve duyu sinirlerinin işlevlerini yapıp yapmadığı herhangi bir vucut bölümünde fonksiyonlarında kayıp olup olmadığı anlaşılır. EMG ise kasların kasılmasını sağlayan elektriksel aktivitenin izlendiği ve yorumlandığı bir kas incelemesidir.

EMG nin Hastalıkların Tanısını Koymada Yeri Nedir ?
EMG direkt inceleme yöntemlerinin yerini tutmasa da bu yöntemlere yol göstermekte, bir çok hastalıkta ise direkt yöntemlere gerek kalmaksızın bazen tek başına bazen diğer dolaylı yöntemlerle klinisyene tanı koymada yardımcı olarak tedavinin yolunu açmaktadır.

EMG çekimi Neden istenir ?
EMG ve sinir ileti incelemeleri sırasıyla omuriliğin ön boynuz hücreleri, sinir kökleri, sinir ağları, uç sinirler, sinir kas kavşağı ve kas hastalıklarının tanısını koymada kullanılan dolaylı bir yöntem olup uygulama kolaylığı nedeniyle çoğu zaman tek başına bazen de diğer yardımcı yöntemlerle (ör: görüntüleme teknikleri, kan biokimyası) olası en kesin tanıya götürmekte ya da hekimi tanı için doğrudan diğer yöntemlere (ör: biopsi, operasyonla sorunlu bölgenin direkt görülmesi) sevketmektedir. Sıklıkla bel ve boyun fitıklarının, uç sinirlerin belli noktalarda sıkışmasının neden olduğu ağrılı durumlarda ve his kusurlarında, kol ve bacak güçsüzlüklerinin görüldüğü bazı durumlarda,el ve ayak uyuşmalarında , sınırlı veya yaygın kas erimelerinde sinir ve kasların ne kadar zarar gördüğünü ölçmek amacıyla kullanılır.

EMG Çekimi İncelemenin süresi ne kadardır ?
Her zaman için bir vücut bölgesinde birden fazla sayıda sinir ve kasın incelenmesi gerekmektedir. Bazen de sınırlı gibi görünen ve kısa sürmesi planlanan incelemeler, uygulama sırasında elde edilen verilere göre genişletilebilir. EMG'de her hasta için hastalığına uygun ayrı inceleme planları uygulandığından standart bir inceleme süresinden bahsetmek güç olmakla birlikte bu süre 10 dakikadan 1,5 saate kadar uzayabilmektedir.

EMG tetkiklerinin kullanıldıgı hastalıklar;
Karpal tünel sendromu
Ulnar oluk sendromu
Bel ve boyun fitiklari
Tuzak nöropatileri