ROMATOLOJİ

Kliniğimizde aynı zamanda romatolojik hastalıklarında tanı ve tedavileri yapılmaktadır. Klinik direktörümüz Doç.Dr.Cengiz Bahadır, başta ankilozan spondilit ve romatoid artrit olmak üzere romatolojik hastalıklar konusunda çalışmaktadır. Kliniğimizde romatoid artrit, reaktif artrit, omurgayı etkileyen ankilozan spondilit, psöriyatik artrit (sedef artriti) ve diğer spondilopatiler, kasları tutan polimiyalgia romatika, polimiyozit ve fibromiyalji gibi yumuşak dokuları etkileyen romatizmal hastalıkların tanı ve tedavileri yapılmaktadır. Romatolojik hastalıkların en sık görülenleri olan ankilozan spondilit ve romatoid artrit kliniğimizde çok yönlü olarak ele alınmakta, medikal tedavilerinden eklem içi enjeksiyonlarına, fizik tedavi yöntemlerinden egzersiz tedavilerine kadar tüm gerekli müdahaleleri yapılmaktadır.

Artritlerin (iltahaplı romatizmaların) erken tanısı son yıllarda önem kazanmıştır. Artritlerin erken tanısı ile romatizmal hastalıkların tamamen tedavi edilebilmesi mümkün hale gelmiştir. Erken müdahale ile eklem harabiyeti ortaya çıkmadan hastalığın sakatlayıcı etkileri önlenebilmektedir.

Özellikle son yıllarda kullanmaya başladığımız biyolojik ajan tedavileri iltahaplı romatizmal hastalıkların tedavisinde çığır açmıştır. Çok güçlü olmaları ve yan etkileri sebebiyle dikkatli kullanılması gerken biyolojik ajan tedavileri romatoid artritte eklem haraiyetini ve ankilozan spondilitte inatçı omurga ağrılarını önlemede son derece başarılı bir şekilde kullanılmaktadır. SONOMED görüntüleme merkezi ile yaptığımız işbirliği sonucunda, kas iskelet sistemi ultrasonografisi ile erken dönemde artritlerin (iltahaplı romatizmalar) tanısı koyulabilmektedir. Böylece erken tanı ile hastalık eklemi tahrip etmeden önlenebilmektedir.

ROMATOİD ARTRTİLİ BİR HASTANIN DİZ ARKASINDA OLUŞAN BAKER KİSTİNİN USG İLE ASPİRASYONU

ARTRİTLİ HASTANIN EL PARMAK EKLEMLERİNDEKİ SIVI TOPLANMASININ USG İLE GÖRÜNTÜLENMESİ

ANKİLOZAN SPONDİLİT VE EGZERSİZ VİDEOMUZU İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN