OZON TEDAVİSİ UYGULAMA YÖNTEMLERİ

Ozon tedavisinin uluslararası kabul görmüş çok çeşitli uygulama şekli bulunmaktadır. Tedavi şeklinin seçimi her hastalığa göre değişebilir ve heki tarafından belirlenir.

Major otohemoterapi: En sık kullanılan uygulama yöntemidir.Bu yöntemde hastanın damarından alınan bir miktar kan (50-120ml) ozona dayanıklı steril bir şişe içine alınır ve bu kana uygun dozda ozon/oksijen karışımı verildikten sonra aynı damardan vücuda geri verilir. tMajor oto hemoterapi temel uygulama yöntemidir.

Minor otohemoterapi: Hastanın damarından alınan bir miktar kanın (5ml) ozona dayanıklı enjektör içerisinde uygun ozon/oksijen karışımı ile karıştırıldıktan sonra kas içine uygulanması esasına dayanır. Bağışıklık sistemini düzenlemek için önerilen bir uygulama şeklidir.

Eklem içine enjeksiyon şeklinde uygulama: Bu yöntemde ekeleme göre değişen miktarda ozon oksijen karışımı eklem içine enjekte edilir. Genelde 3-5 enjeksiyon yeterli olur. Daha çok eklem kireçlenmelerinde kullanılır.

Lokal uygulama: Myofasial tetik noktalara kas içindeki ağrılı noktalara ozon enjeksiyonu uygulanır. Genelde 1-3 uygulama yeterli olur. Tendinitlerde de benzer şekilde uygulama yapılabilir.

İntradiskal uygulama: Bel fıtığında ameliyathane şartlarında ve tomografi eşliğinde diskin içine enejksiyon şeklinde yapılan özel bir uygulamadır.

Torbalama: Hasta vucut bölümü (El veya ayaklar) özel bir torba içine sokulur ve ozon osijen karışımı bu torba içine verilerek tedavi gerçekleştirilir. Tedavi boyunca gazın giriş ve çıkışı devam eder. Daha çok bası yaralarında, iyileşmeyen diyabetik yaralarda ve damar tıkanıklıklarında kullanılır.

Rektal ve vajinal yolla ozon uygulaması (insuflasyon): Rektal uygulama genelde damar yoluyla uygulama yapılamayan hastalarda (damar bulmakta zorlanılan olgular) tercih edilen bir uygulama şeklidir. Major otohemoterapinin etkin ve ucuz bir alternatifidir.Gaz yerine bazı olgularda ozonize serum fizyolojikde kullanılabilir.

Kupalama yöntemi: Hasta cilt bölümü slikon kap içine alınarak uygulama gerçekleştirilir. Daha çok basınç yaraları için kullanılır.

Ozonlu su: Ozonlanmış serum fizyoloji ile yapılır ve özellikle enfekte olmuş yaraları yıkamak için kullanılır.

Ozonlu yağ: Ozonize edilmiş yağ tedavi edilecek cilt bölümüne direk olarak sürülür.

Ozon sauna: Daha çok kozmetik amaçlarla kullanılan ancak özel bir cihaz isteyen uygulama şeklidir.